Gå till innehåll

Leverans

Du kan välja DHL som postal leveransmetod.

Leveranstid är typiskt 1-3 dagar.

Leverans till hela Sverige, vi sänder alla vardagar.

När ditt paket är skickat, kommer du att motta ett e-mail med orderbekräftelse och ett e-mail med ett Track & Trace nummer. Med detta Track & Trace nummer kan du följa ditt pakets väg till dig. Var uppmärksam på, att det kan gå upp till 24 timmer från att du mottar ditt Track & Trace nummer pr. e-mail, tills det att paketet registreras i Track & Trace systemet!

Ifall de varor du har beställt inte finns i lager

Kommer vi att kontakta och informera dig, så du kan ta ställning till vilken av följande 3 lösningar du önskar:

  • Vänta på varan som inte finns i lager, dvs. vi skickar beställningen först när alla de beställda varorna finns i lager, normalt dröjer det 2-3 dagar
  • Skicka beställningen utan den vara som inte finns i lager och få den slutsålda varan eftersänd när den åter finns i lager - var uppmärksam på, att det i vissa fall kan innebära extra fraktkostnader
  • Annullera varan som inte finns i på lager och få hemskickat de varor som finns i lager

Icke hämtade paket

  • Om ett paket inte hämtas, inom tidsramen för upphämtning, kommer paketet att returneras automatiskt till BodyOutlet. Detta är förknippat med en kostnad (jfr. Transportörens fraktpriser för retur) som kunden betalar.
  • Kunden kommer att meddelas av BodyOutlet att ett paket har returnerats till lagret, och kunden kan sedan bestämma om paketet ska skickas igen eller om beställningen ska avbrytas.
  • Om paketet ska skickas igen kostar det standard fraktpriset, jf. Kundens begäran om leveransmetod + kostnad, jfr transportörens fraktpriser för retur. En betalningsbegäran kommer att skickas till kunden via e-post och paketet skickas igen när det betalas.
  • Om beställningen avbryts kommer betalningen för varorna att skickas tillbaka mot kostnaden, jf. Transportörens fraktpriser för retur.

Bra att veta

  • Har du inte fått en orderbekräftelse eller ditt paket kontakta oss
  • Om en produkt saknas i paketet -eller produkter är skadade, ta 3-4 tydliga bilder av paket med produkter, spara paketet + produkter och kontakta oss så snart som möjligt
  • Du är själv ansvarig för ev. förseningar och omkostnader vid felaktig registrering av adress eller andra felaktigt ifyllda uppgifter. Du kan ändra din adress i din Kundprofil, är en beställning gjord med felaktig angiven adress ska du så fort som möjligt ta kontakt med Kundservice

Kontakta oss om du har några frågor?

Email-ikon info@bodyoutlet.net
Telefon-ikon 040-6088488 vardagar 10:00 - 16:00
Chat-ikon Online Chat vardagar 10:00 - 16:00
Kundeservice-ikon Skriva meddelande