Gå till innehåll

Bytesrätt

Vi byter gärna ut varor, helt kostnadsfritt.

Har du fått en vara i fel storlek byter vi den gärna mot en annan storlek utan extra kostnad för dig. Detta gäller dock endast kläder, skor och träningstillbehör, INTE kosttillskott eller kraftigt rabatterade produkter - och endast första gången varan byts (Det är bara första gången som det är gratis att byta, om varan behöver bytas mer än en gång så står mottagaren för tillkommande kostnader)
Observera att det är viktigt att varan du vill byta ut är i samma skick som när du fick den och att original emballaget är intakt. Läs följande avsnitt om "Varans skick/Värdeminskning".

Du behöver en returetikett när du skickar tillbaka paketet, kontakta vår kundtjänst för att få en returetikett. För att kunna bruka din returetikett måste du först kontakta vår kundtjänst.

Så här gör du om du vill byta en produkt:

  • Du måste meddela kundtjänst inom 14 dagar efter mottagandet att du vill byta en eller flera produkter. Detta gör du via e-post, telefon eller chatt.
  • Loaded skickar sedan en bekräftelse till dig via mail, där vi informerar dig om hur du går vidare.
  • Du måste skicka ditt retur-paket inom 14 dagar efter att du meddelat vår kundtjänst, att du vill byta en eller flera produkter.
  • Gå in på www.loadedshop.se och börja med att köpa produkten/produkterna du vill byta mot.
  • Klicka sedan på https://return.shipmondo.com/schenker-loadedshop, skriv in dina uppgifter och godkänn så får du automatiskt en DB Schenker returetikett. Denna skriver du ut och använder för att skicka produkten/produkterna i retur. Etiketten ska fästas säkert på returförpackningen!
  • Fyll i vårt Standard Ångerblankett (kan laddas ner här) kan också laddas ner via Returportalen och bifoga det i ditt returpaket.
  • Lämna in returpaketet på närmaste DB Schenker paketshop (hitta DB Schenker paketshop), observera att du ansvarar för produkten/produkterna tills de är i vårt förvar. Tänk på att du ansvarar för att returen packas säkert och i enlighet med den valda transportörens riktlinjer. Kom ihåg att alltid få ett kvitto när du returnerar ett paket.
  • När vi har mottagit returpaketet på vårt lager, kontrollerar vi att den/de returnerade produkten/produkterna är i oanvänt skick - se avsnittet Artikelns skick/försämring nedan.
  • Om allt är i sin ordning* återbetalar vi betalningen för den/de returnerade produkten/produkterna.

*Det finns ett antal villkor i samband med retur, avbokning och reklamation. Du kan läsa de specifika villkoren i Loaded's Försäljningsvillkor.

Varans Skick/Värdenedsättning:

  • Du är bara ansvarig för eventuella försämringar i objektets värde, som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma artikelns art, egenskaper och hur det fungerar. Med andra ord - du kan prova föremålet på samma sätt som om du provade det i en fysisk butik.
  • Om objektet har testats utöver vad som beskrivs ovan, anser vi det som använt, vilket innebär att du vid byte av köpet endast får en del eller inget av priset tillbaka, beroende på artikelns kommersiella värde.
  • För att få hela priset tillbaka måste du göra samma sak som du gör i en fysisk butik. Du kan testa föremålet, men ta inte bort etiketter, prislappar eller använda det mer än att prova.

Värt att veta:

  • Vi erbjuder inte samma utbytestjänst när det gäller kosttillskott, det gäller endast kläder och tillbehör för träning.
  • Du är ansvarig för den / de returnerade artikeln tills de är i vår vårdnad, och du ansvarar för att den eller de returnerade artiklarna packas korrekt i enlighet med det valda företagets riktlinjer. Kom alltid ihåg att få ett kvitto när du returnerar ett paket.
  • Du ska inte använda en returetikett utan att ha kontaktat oss först.
  • Ditt returpaket måste returneras till oss senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill returnera en eller flera artiklar.

Kontakta oss om du har några frågor?

Email-ikon support@loadedshop.net
Telefon-ikon 040-6088488 vardagar 10:00 - 16:00
Kundeservice-ikon Kontakta oss - skriva meddelande