Gå till innehåll

Försäljningsvillkor

Din åtkomst och användning av Loaded v. BodyOutlet AB webbshop, beskriven i följande text som “LOADED”, är endast omfattat och strängt begränsat till dessa Försäljningsvillkor för Loaded v. BodyOutlet AB Org. nr. 556767-5383.

LOADED är Trygg certifierat.

Ansvarsbegränsning

LOADED levererar till dig på en "som befintlig" och "som tillgängligt" basis utan garanti.

LOADED ger ingen garanti om att webbplatsen uppfyller Era krav, är utan avbrott, att webbplatsen eller servern/servrarna, som gör den tillgänglig, är fri från virus eller buggar.

Beställning

Du kan beställa varor från LOADED.

Har du frågor om varor som inte finns på sidan, är du välkommen att kontakta oss.

Alla priser på LOADED är angivna inklusive moms och andra avgifter.

Har du upprättat en Kundprofil samt handlat på LOADED, sparas kvitteringen under order i Kundprofilen, där du kan se och skriva ut kvitteringen. Du kan också skicka ett mail till support@loadedshop.net så skickar vi en kopia av din orderbekräftelse.

Priserna är dagspriser och alla avtal på LOADED ingås på svenska.

Betalning

Betalar du med bankkort är du alltid skyddad mot missbruk. Du har nämligen möjlighet att avvisa en betalning, när du mottar din betalningsöversikt. Du har ingen självrisk ifall att ditt kort blivit missbrukad i en internet-butik, som använder SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalningssystem. Därmed är du mer säkrad än i den fysiska världen, där du har en självrisk när ditt bankkort missbrukas vid användning av PIN-koden. Data du sänder i förbindelse med köp betalt med betalkort är krypterade (SSL), och det er således endast inlösaren som kan läsa den, varken LOADED eller andra har möjlighet att läsa data.

Hos LOADED är det möjligt att betala med svenska kort utställda av VISA och Mastercard . Det är inte möjligt att betala med kort som är utställda av utländsk bank. När du väljer att betala med kort så behöver du ange kortnumret, kortets giltighetstid samt CVC-koden som du hittar på baksida. Alla kortbetalningar sker i enlighet med PCI DSS.

Beloppet för ordern dras först, när varorna sänds från LOADED, det kan aldrig dras ett större belopp, än det du har godkänt vid köpet.

På LOADED kan du betala med följande betalningssätt:

  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Mastercard Debet
  • Eurocard
  • Maestro
  • Klarna (Konto1 & Faktura2)
  • Swish

Klarna Konto1

  • Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr i månaden tillkommer på fakturan. Exempel: Vid ett köp om 10.000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11.458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
  • Fast delbetalning från Klarna innebär att du delar upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader (och hos vissa butiker t.o.m. 36 månader). Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart. Vid fast delbetalning beräknas räntekostnaden på det totala utestående beloppet, vilket betyder att månadskostnaden blir högre den första månaden och lägre den sista månaden.

Klarna Faktura2

  • Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen.
  • En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Klarna Misskötsel

  • Försenade betalningar kan innebära allvarliga konsekvenser för Kredittagaren och kan påverka framtida belåningar. Inkommer betalning för sent så tillkommer en förseningsavgift om för närvarande 50 kr för totalt kreditbelopp upp till 200 kr, och 135 kr om totalt kreditbelopp är över 200 kr. Vid försenad betalning beräknas dröjsmålsränta från förfallodatumet med 24% + gällande referensränta. Överlämnas fordran för inkasso så tillkommer lagstadgade inkassokostnader. Registrering hos externt kreditupplysningsföretag kan komma att ske om krediten sägs upp på grund av gravt eftersatt betalning.

Där är ingen kortavgift ansluten vid bruk av dom olika kredit/debet kort.

Du bekräftar, att kredit/debet kort, som används, är dit och att du är över 18 år.

Alla kredit/debet kort upplysningar och innehavare är underlagt validerings-/kontroll procedurer och auktoriseras av kortutställaren.

LOADED är inte ansvariga om din kortutställare eller bank debiterar dig som en följd av LOADED behandling av din kredit/debet kort betalning.

Betalningsprocess

När du har valt dina varor och vill genomföra betalningen, gå till Varukorgen och gå igenom betalningsprocess.

Betalning på LOADED går via Quickpay. Ny säkerhet vid betalning med Visa/Mastercard, i förbindelse med din betalning har Visa/Mastercard infört en ny verifieringsprocess, 3D-secure. Processen minskar möjligheten för missbruk av kreditkort och ger därmed dig som kund större säkerhet vid näthandel.

När du har registrerat dig för 3D Secure ska du i framtiden bara ange den engångskoden du får på det registrerade mobilnumret!

Orderbekräftelse: Du kommer att motta en orderbekräftelse på beställningen via mail till angiven e-postadress.

Faktura: När paketet har skickats från lagret skickar LOADED ett e-postmeddelande med en faktura bifogad.

Bytesrätt:

Vi byter med ett leende om du har fått en produkt i fel färg eller storlek byter vi gärna till en annan färg eller storlek på den produkten. Detta gäller dock endast kläder, skor och träningstillbehör, INTE kosttillskott eller kraftigt rabatterade produkter. Observera att det är viktigt att produkten du vill byta är i samma skick som när du fick den, läs följande avsnitt om "Varans Skick/Värdenedsättning".

Så här gör du om du vill byta en produkt:

  • Du måste meddela kundtjänst inom 14 dagar efter mottagandet att du vill byta en eller flera produkter. Detta gör du via e-post, telefon eller chatt.
  • LOADED skickar sedan en bekräftelse till dig via mail, där vi informerar dig om hur du går vidare.
  • Du måste skicka ditt retur-paket inom 14 dagar efter att du meddelat vår kundtjänst, att du vill byta en eller flera produkter.
  • Gå in på www.loadedshop.se och börja med att köpa produkten/produkterna du vill byta mot.
  • Klicka sedan på https://return.shipmondo.com/schenker-loadedshop, skriv in dina uppgifter och godkänn så får du automatiskt en DB Schenker returetikett. Denna skriver du ut och använder för att skicka produkten/produkterna i retur. Etiketten ska fästas säkert på returförpackningen! OBS, vi drar av priset för returfrakt (59 SEK) från det återbetalade beloppet för produkten/produkterna.
  • Fyll i vårt Standard Ångerblankett (kan laddas ner här) kan också laddas ner via Returportalen och bifoga det i ditt returpaket.
  • Lämna in returpaketet på närmaste DB Schenker paketshop (hitta DB Schenker paketshop), observera att du ansvarar för produkten/produkterna tills de är i vårt förvar. Tänk på att du ansvarar för att returen packas säkert och i enlighet med den valda transportörens riktlinjer. Kom ihåg att alltid få ett kvitto när du returnerar ett paket.
  • När vi har mottagit returpaketet på vårt lager, kontrollerar vi att den/de returnerade produkten/produkterna är i oanvänt skick - se avsnittet Artikelns skick/försämring nedan.
  • Om allt är i sin ordning* återbetalar vi betalningen (minus priset för returfrakt 59 SEK) för den/de returnerade produkten/produkterna.

*Det finns ett antal villkor i samband med retur, avbokning och reklamation. Du kan läsa de specifika villkoren i LOADED Försäljningsvillkor.

Varans Skick/Värdenedsättning:

  • Du är bara ansvarig för eventuella försämringar i objektets värde, som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma artikelns art, egenskaper och hur det fungerar. Med andra ord - du kan prova föremålet på samma sätt som om du provade det i en fysisk butik.
  • Om objektet har testats utöver vad som beskrivs ovan, anser vi det som använt, vilket innebär att du vid byte av köpet endast får en del eller inget av priset tillbaka, beroende på artikelns kommersiella värde.
  • För att få hela priset tillbaka måste du göra samma sak som du gör i en fysisk butik. Du kan testa föremålet, men ta inte bort etiketter, prislappar eller använda det mer än att prova.

Värt att veta:

  • Vi erbjuder inte samma utbytestjänst när det gäller kosttillskott, det gäller endast kläder och tillbehör för träning.
  • Du är ansvarig för den / de returnerade artikeln tills de är i vår vårdnad, och du ansvarar för att den eller de returnerade artiklarna packas korrekt i enlighet med det valda företagets riktlinjer. Kom alltid ihåg att få ett kvitto när du returnerar ett paket.
  • Du ska inte använda en returetikett utan att ha kontaktat oss först.
  • Ditt returpaket måste returneras till oss senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill returnera en eller flera artiklar.

Cookies

LOADED används cookies med syfte att optimera webbsidan och dess funktionalitet, och därmed göra besöket så enkelt som möjligt för dig.

Du kan när som helst ta bort cookies från din dator, hur beror på din browser.

E-marknadsföring

Om du väljer att prenumerera på LOADED e-marknadsföring, ger du samtycke till att motta:

  • Nyhetsbrev ca. 2-3 per vecka
  • Målinriktade e-postkampanjer
  • Glömt varor i vagnen e-post

Du kan när som helst avsluta din prenumerering antingen via nyhetsbrev eller på Loadedshop.se.

Ångerrätt

Du har en 14-dagars ångerrätt när du handlar på LOADED. Avbokningsperioden löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din beställning. När det gäller en beställning där varorna levereras flera gånger, upphör avbokningsperioden 14 dagar efter den dag du fysiskt har fått den sista delen av beställningen, och därmed hela beställningen.

Dvs ska du meddela vår kundtjänst inom 14 dagar efter mottagandet att du vill ångra ditt köp. Meddelandet måste lämnas via e-post, telefon eller chatt eller med hjälp av Standard Ångerblankett, som skickas med orderbekräftelsen. I ditt meddelande måste du göra det klart och tydligt för oss att du vill utöva din ångerrätt - och kom ihåg att skriva ut, fylla i och bifoga ett ångerformulär i returpaketet.

Din beställning måste returneras till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Du bär själv de direkta avgifterna i samband med retur av varan, du kan välja att köpa en returetikett - eller välja en leveranslösning efter ditt val, om du är ansvarig för frakten, använd alltid följande adress för returpaketet: Loaded v. Bodyoutlet AB - Sofiedalsvägen 10 - 23837 Oxie - Sverige.

Du är ansvarig för returvaran tills de är i LOADED förvaring, och du är ansvarig för att returvaran/varorna packas korrekt i enlighet med det valda företagets riktlinjer. Kom alltid ihåg att få ett kvitto när du returnerar ett paket!

Om du ångrar ditt köp får du självklart tillbaka det belopp du betalat till oss. Observera att det endast är vid avbokning/ånger av hela beställningen som du får tillbaka alla pengarna för köpet inklusive frakt. Vid partiell retur av en beställning kommer endast betalning för de varor du skickar tillbaka att returneras. Om du har erhållit volymrabatt eller fri frakt och ångrar en del av köpet och inte längre uppfyller villkoret för att erhålla volymrabatt eller fri frakt så har du inte längre rätt till värdet av rabatten och den dras av från beloppet vi returnerar. I händelse av en Värdenedsättning (se avsnittet Varans Skick/Värdenedsättning) för vilken du är ansvarig kommer avdraget för detta köp att dras av.

Om du utövar din ångerrätt, kommer vi att återbetala alla betalningar som mottagits från dig, utan onödigt dröjsmål och i alla fall inom 14 dagar från det datum då vi fick meddelande om ditt beslut att ångra detta avtal. Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har bett om något annat. Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått artikeln tillbaka, såvida du inte tidigare har lämnat dokumentation för att du har returnerat den.

Om du ångrar ett köp gör du följande:

  • Du måste meddela vår kundtjänst inom 14 dagar efter mottagandet att du vill avbryta ditt köp.
  • Du måste skicka ditt returpaket inom 14 dagar efter att du meddelat vår kundtjänst att du vill avbryta ditt köp.
  • Klicka på https://return.shipmondo.com/schenker-loadedshop, skriv in dina uppgifter och godkänn så får du automatiskt en DB Schenker returetikett. Lämna returpaketet vid närmaste DB Schenker paketshop - eller välj en leveranslösning du själv väljer och skicka returpaketet till: Loaded v. Bodyoutlet AB - Sofiedalsvägen 10 - 23837 Oxie - Sverige.
  • Fyll i vårt Standard Ångerblankett och lägg till det tillsammans med de returnerade varorna.
  • När vi har fått returpaketet i vårt lager, kontrollerar vi att de returnerade varorna inte har förlorat värde, se avsnitt Varans Skick/Värdenedsättning.
  • Om allt är i sin ordning, återbetalar vi betalningen (minus priset för returfrakt) för den/de returnerade produkten/produkterna.
  • Observera att det bara är vid avbokning av hela beställningen att du får tillbaka alla pengar för inköp, inklusive frakt. Vid partiell retur av en beställning kommer endast betalning för de varor du skickar tillbaka att returneras. Om du har erhållit volymrabatt eller fri frakt och ångrar en del av köpet och inte längre uppfyller villkoret för att erhålla volymrabatt eller fri frakt så har du inte längre rätt till värdet av rabatten och den dras av från beloppet vi returnerar.

Du förlorar din ångerrätt vid:

  • Objekt som antas försämras eller blivit föråldrade snabbt.
  • Förslutna varor som av hälsoskydd eller hygieniska skäl inte lämpar sig för retur och där tätningen har brutits efter leveransen.

Varans Skick/Värdenedsättning:

  • Du är bara ansvarig för eventuella försämringar i objektets värde, som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma artikelns art, egenskaper och hur det fungerar. Med andra ord - du kan prova föremålet på samma sätt som om du provade det i en fysisk butik.
  • Om objektet har testats utöver vad som beskrivs ovan, anser vi det som använt, vilket innebär att du vid avbokning av köpet endast får en del eller inget av priset tillbaka, beroende på artikelns kommersiella värde.
  • För att få hela priset i retur måste du göra samma sak som i en fysisk butik.
  • Du kan prova föremålet, men ta inte bort etiketter, prislappar eller använda det och varan måste levereras i originalförpackning.

Värt att veta:

  • Köplagens regler kan gälla.
  • Du kan inte ångra genom att helt enkelt vägra att ta emot varan utan att samtidigt ha gett oss tydligt meddelande om detta
  • Du kan inte använda returetiketter utan att ha kontaktat oss och fått vårt godkännande för användning av returetiketter
  • För returpaket är det tillämpligt att paketet max. väger 20 kg. och kan förpackas i ett paket som inte överskrider följande fysiska dimensioner:
    - Max längd: 150 cm.
    - Max omkrets + längd: 300 cm.
    Hur man beräknar returpaketets storlek: Paketets längsta sida mäts (detta kan mäta maximalt 150 cm). Omkretsen beräknas genom att mäta bredd och höjd, lägga ihop talen och multiplicera resultatet med 2. Dessa två resultat (längd och omkrets) läggs samman och kan mäta högst 300 cm.
  • Överstiger returpaketet 20 kg. eller om måtten är större än vad som nämnts måste fler returetiketter köpas (1 returetikett per 20 kg./300 cm.).

     Presentkort & Tillgodobevis

    • Presentkort och Tillgodobevis har en giltighetstid på 2 år
    • 14 dagars ångerrätt från inköpsdatum
    • Betalning av Presentkort dras från kreditkortet först samma dag som vi skickar Presentkortet till mottagaren (mottagningsdatum)
    • Om du mottagit ditt Presentkort som en vinst, ska du vara uppmärksam på, att det kan finnas flera begränsningar för användningen än för ett Presentkort du har betalat.  Det kan t.ex. vara en kort giltighetstid, eller att kortet endast kan inlösas vid köp av en bestämd vara
    • När du köper ett Presentkort eller byter t.ex. en present eller en vara till ett Tillgodobevis, kan du vanligtvis inte begära att få pengar i retur, ifall LOADED inte har något du tycker om, eller ifall giltighetstiden är väg att gå ut
    • Om E-mailet med Presentkort + Värde- och Säkerhetskoden kommer bort efter mottagandet, oavsett orsak, är LOADED inte ansvariga att lösa in värdet på Presentkortet
    • Köp av Presentkort, ingår inte i present- eller rabattbegränsningar når du köper det. Mottagaren av Presentkortet har möjlighet att uppnå dessa bonusar vid hel eller delvis in lösning av presentkortet
    • Vid köp av Presentkort, ingår inte fraktberäkningar - då det endast är ett e-mail som skickas ut.

    Kosttillskottens hållbarhet

    I produktkortet kan produktens "Bäst före"-datum läggas till. Livsmedel / kosttillskott som har ett "Bäst före"-datum kan förtäras även efter detta datum och behöver nödvändigtvis inte kasseras. Om produkten ser trevlig ut och inte luktar illa kan du smaka lite på den. Smakar det bra är det inget fel på den och den går att bra förtära. Om produkten däremot smakar illa måste den kasseras. Det är viktigt att notera att "Bäst före"-datumet kan skilja sig från det faktiska datumet, men att vi generellt anser att livsmedel/kosttillskott med ett "Bäst före"-datum på mer än 4 veckor har en bra hållbarhet. Vanligtvis kommer livsmedel/kosttillskott med begränsad hållbarhetstid (mindre än 4 veckor) att rabatteras och "Bäst före"-datumet anges i slutet av produktnamnet.

    Kundprofil

    Kundprofil krävs inte för att handla på LOADED.

    Din kundprofil får inte missbrukas på ett sådant sätt, att det resulterar i omkostnader eller andra störningar för LOADED, LOADED anställda, LOADED affärsrelationer eller LOADED leverantörer. Kundprofilen får endast användas i syfte att beställa en order hos LOADED eller annan relaterad verksamhet.

    Din kundprofil är personlig och får inte överlåtas eller användas av andra personer.

    LOADED förbehåller sig rätten att radera din profil och kan inte hållas ansvariga för ev. information som gå förlorad i samband med detta.

    Leverans med DB Schenker

    • DB Schenker leverar till Paketshop - leveranstid är 1-3 dagar.

    DB Schenker: Leverans till hela Sverige, vi sänder alla vardagar.

    Du är själv ansvarig för ev. förseningar och omkostnader vid felaktig registrering av adress eller andra felaktigt ifyllda uppgifter. Du kan ändra din adress i din Kundprofil, är en beställning gjord med felaktig angiven adress ska du så fort som möjligt ta kontakt med LOADED.

    När ditt paket har skickats får du ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer. Med detta spårningsnummer kan du följa ditt pakets väg till dig. Observera att det kan ta upp till 24 timmar från det att du får ditt spårningsnummer per. e-post tills paketet är registrerat i spårningssystemet!

    Om varorna du har beställt inte finns i lager:

    Kommer vi att kontakta dig så att du kan bestämma vilka av följande tre lösningar du önskar:

    1. Vänta på att varan kommer i lager, dvs. vi levererar endast beställningen när alla artiklar finns i lager, det tar normalt 2-3 dagar extra.
    2. Skicka din beställning utan artikeln som inte finns i lager och skicka den så snart den finns i lager - var medveten om att det kan medföra extra fraktkostnader.
    3. Ta bort objektet som inte finns i lager från din beställning och skicka resten av beställningen.

    Icke hämtade paket

    • Om ett paket inte hämtas, inom tidsramen för upphämtning, kommer paketet att returneras automatiskt till LOADED. Detta är förknippat med en kostnad (jfr. Transportörens fraktpriser för retur) som kunden betalar.
    • Kunden kommer att meddelas av LOADED att ett paket har returnerats till lagret, och kunden kan sedan bestämma om paketet ska skickas igen eller om beställningen ska avbrytas.
    • Om paketet ska skickas igen kostar det standard fraktpriset, jf. Kundens begäran om leveransmetod + kostnad, jfr transportörens fraktpriser för retur. En betalningsbegäran kommer att skickas till kunden via e-post och paketet skickas igen när det betalas.
    • Om beställningen avbryts kommer betalningen för varorna att skickas tillbaka mot kostnaden, jf. Transportörens fraktpriser för retur.

    Värt att veta:

    • Om du inte har fått en beställningsbekräftelse, ett spårande-postmeddelande eller ditt paket, kontakta oss så snart som möjligt.
    • Om det saknas produkter i ditt paket, ta 3-4 tydliga bilder av paketet med produkter i det, spara paketet + produkter och kontakta oss så snart som möjligt.
    • Om dina produkter skadas vid mottagandet, ta 3-4 klara bilder av paketet med produkter i det, spara paketet + produkter och kontakta oss så snart som möjligt.
    • Du ansvarar själv för förseningar och utgifter i samband med att du anger fel adress eller annan fel information - redigera din adress i din kundprofil. Om en beställning görs med fel adress, kontakta oss så snart som möjligt.

    Priser & Rabatt

    LOADED förbehåller oss rätten att justera pris och specifikation av produkter på LOADED efter egen bedömning.

    Priser, som är reducerade vid rea och erbjudanden är endast giltiga under den gällande tidsperioden.

    LOADED kan ge Mängdrabatt vid köp av flera stycken av samma produkt. Mängdrabatt kan variera från produkt till produkt och det är inte alla produkter på LOADED som har Mängdrabatt. LOADED förbehåller sig rätten att själva värdera vilka produkter som har Mängdrabatt.

    Pris Match

    Om du hittar en LOADED-produkt billigare i en annan dansk webbshop matchar vi priset *, kontakta oss innan du gör din beställning eller senast 7 dagar från beställningstiden på support@loadedshop.net och ange följande:

    • Ditt namn
    • Ditt telefonnummer
    • Eventuell ordernummer
    • Länk till webbshop där produkten är billigare

      Du kommer att få ett e-postmeddelande så snart som möjligt med ett svar på din begäran.

      Om din begäran har godkänts och du har gjort och betalat för en beställning, krediteras du skillnaden och vi justerar priset och fakturan, jfr det billigare priset.

      Om din begäran har godkänts och du inte har gjort en beställning får du vanligtvis en rabattkod som du kan använda när du gör din beställning.

      § *Regler för Pris Match:

      • Det ska vara en svensk ägd/driven webbshop, annars förbehåller vi oss rätten att avvisa förfrågan
      • Det gäller endast originalvaror, annars förbehåller vi oss rätten att avvisa förfrågan - vi ringer gärna till vår återförsäljare för att få bekräftat om webbshopen köper från den officiella leverantören
      • Varan i fråga ska vara en lagervara i den andra webbshopen. Det innebär att den ska finnas på lager i samma variant (storlek/smak/färg etc.), annars förbehåller vi oss rätten att avvisa förfrågan
      • Du ska ha upprättat en kundprofil på Loadedshop.se, annars förbehåller vi oss rätten att avvisa förfrågan
      • Kan vi se att det är tal om missbruk och bedrägeri, förbehåller vi oss rätten att avvisa förfrågan
      • Din förfrågan ska vara skickad till oss senast 7 dagar efter beställningstidpunkt ifall du redan har köpt varan hos oss annars förbehåller vi oss rätten att avvisa förfrågan
      • Pris Match tillämpas på vägledande priser, vad gäller utförsäljningserbjudanden, rea eller liknande starkt nedsatte produkter, förbehåller vi oss rätten att avvisa förfrågan.
      • Om vi accepterar en Pris Match förfrågan, betalar kunden alla kostnader om produkten ska bytas.

      Reklamation

      När du handlar på LOADED har du 36 månaders reklamationsrätt. Vi är stolta över att ha nöjda kunder - om du har skickat en artikel in för reklamation kommer du alltid att få ett e-postmeddelande när vi har mottagit varan. I e-postmeddelandet får du information om den ytterligare processen i samband med behandlingen av din reklamation. Detta innebär att du antingen kan få föremålet reparerat, utbytt eller pengarna tillbaka eller sänkt pris, beroende på den specifika situationen. Detta kräver naturligtvis att klagomålet är motiverat och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende. LOADED ersätter fraktkostnader när klagomålet är motiverat, men inte extrakostnader på grund av ditt eget val av en annan leveransform än den billigaste formen för standardleverans som vi erbjuder. Om klagomålet inte är motiverat betalar du själv för fraktkostnader.

      Reklameringen måste göras inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet i föremålet. Om reklameringen lämnas inom två månader kommer klagomålet alltid att vara i rätt tid, men reklamationen är dock begränsat till produktens naturliga hållbarhet. Skriv ut, fyll i och bifoga ett Reklamationsblankett i returpaketet.

        Som utgångspunkt bär du kostnaderna i samband med retur av varan, du kan välja att köpa en returetikett - eller välja en leveranslösning efter ditt val, om du själv är ansvarig för frakten, använd alltid följande adress för returpaketet: Loaded v. Bodyoutlet AB - Sofiedalsvägen 10 - 23837 Oxie - Sverige.

        Du är ansvarig för returvaran tills de är i LOADED förvaring, och du är ansvarig för att returprodukten(erna) packas korrekt i enlighet med det valda företagets riktlinjer. Kom alltid ihåg att få ett kvitto när du returnerar ett paket!

        Gör följande när du vill reklamera:

        • Du måste inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet i föremålet, meddela kundservice att du vill lämna en reklamering, om reklameringen görs inom två månader kommer klagomålet alltid att vara aktuellt.
        • Fyll i vårt Reklamationsblankett och lägg det tillsammans med de returnerade varorna
        • Klicka på https://return.shipmondo.com/schenker-loadedshop, skriv in dina uppgifter och godkänn så får du automatiskt en DB Schenker returetikett. Lämna returpaketet vid närmaste DB Schenker paketshop - eller välj en leveranslösning som du väljer och skicka returpaketet till: Loaded v. Bodyoutlet AB - Sofiedalsvägen 10 - 23837 Oxie - Sverige
        • När vi har fått returpaketet i vårt lager skickar vi dig ett e-postmeddelande. I e-postmeddelandet får du information om den ytterligare processen i samband med behandlingen av din reklamation.

        Är ordern skadad - eller saknar något?

        • Ta 3-4 bilder av paketet med föremål som tydligt visar problemet
        • Spara paketet som ordern kom in och artiklarna tills vi hittar en lösning
        • Kontakta kundservice omedelbart och innan du returnerar varan

        Värt att veta:

        • Kontakta alltid kundservice och ange vad reklamationen handlar om, så detaljerat som möjligt och innan du returnerar artiklar
        • När du returnerar artiklar kan du inte använda returetiketten utan att samtidigt ha kontaktat kundtjänst och fått godkännande för användning av returetiketten
        • Kom ihåg att alltid skriva ut och fylla i ett reklamationsformulär som ska inkluderas i returpaketet när du returnerar artiklar
        • För returpaket är det tillämpligt att paketet max. väger 20 kg. och kan förpackas i ett paket som inte överskrider följande fysiska dimensioner:
          - Max längd: 150 cm.
          - Max omkrets + längd: 300 cm.
          Hur man beräknar returpaketets storlek:
          Paketets längsta sida mäts (detta kan mäta maximalt 150 cm). Omkretsen beräknas genom att mäta bredd och höjd, addera siffrorna tillsammans och multiplicera resultatet med 2. Dessa två resultat (längd och omkrets) läggs samman och kan mäta högst 300 cm.
        • Överstiger returpaketet 20 kg. eller om måtten är större än vad som nämnts måste fler returetiketter köpas (1 returetikett per 20 kg./300 cm.).

        Tredjeparts Länker

        LOADED kan ibland innehålla länkar till andra webbsidor eller datorresurser. Sådana länkar till andra webbsidor eller datorresurser innebär inte en godkännande av en denna hemsida eller datorresurs, och du godkänner och accepterar, att LOADED inte är ansvariga för tillgängligheten av och innehållet på sådana webbsidor eller datorresurser.

        Oenighet

        Om du vill klaga på oss hänvisar vi till Klagomyndigheten www.arn.se/konsument

        Överklagande

        Om du som konsument vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta (lägg in kontaktinformation för relevant person / enhet i webbutiken). Om vi inte hittar en lösning kan du skicka ett klagomål till:

        ARN
        Box 174
        101 23 Stockholm

        www.arn.se/konsument

        Om du bor i ett annat EU-land än Sverige kan du klaga till EU-kommissionen online klagomål här - http://ec.europa.eu/odr 

        Integritetspolicy

        Webstatistik används på LOADED och innebär att ett statistiksystem samlar in information, som kan ge en statistisk bild av olika saker:

        • Hur många besökare en webbplats har haft
        • Var de kommer ifrån
        • På vilken del av webbplatsen lämnades detta etc.

        På LOADED används webbstatistik för att optimera webbplatsen och funktionaliteten därav. Dessutom är informationen i webbstatistiken kopplad till kunderna och användare som besöker LOADED om användaren anger namn, adresser och andra information som är kopplad till ett köp på LOADED, eller skapandet av en kundprofil. Web Statistik används också för att personifiera marknadsföringen mot användaren, för att skapa ökad användarvänlighet.

        Genom att registrera sig för Nyhetsbrev registrerar vi ditt namn, kön och e-postadress i Klaviyo. E-postadressen lämnas inte till tredje part. Vi använder Mailchimp för att sända våra Nyhetsbrev.

        För att du ska kunna ingå ett avtal med oss via LOADED måste du registrera dig med följande personuppgifter: Namn, Adress, Telefonnummer och E-postadress.

        Personuppgifterna är registrerad hos LOADED och lagrad av LOADED. LOADED gör registrering av din personliga information för att kunna leverera varan till dig. När du samlar in personuppgifter via LOADED kommer detta att ske med ditt uttryckliga samtycke, så du vet vilken information som samlas in och varför.

        Vi registrerar och avslöjar de personuppgifter som är nödvändiga för att leverera varorna till dig, med andra ord skickar vi ditt namn, adress, telefonnummer och e-postadress till Postnord.

        För att optimera och säkerställa den bästa användarupplevelsen skickar LOADED en efter varje order en begäran att lämna in en användarrecension. Till detta kommer vi att vidarebefordra ditt namn och din e-postadress till Trustpilot.

        Personuppgifterna är registrerade hos LOADED och lagras sedan fem år, informationen blir sen raderad. Följande grupper av anställda har tillgång till de registrerade information: Management, Sales and Marketing, Webbshop Administratörer / Utvecklare och Bokföring.

        Vi samarbetar också med ett antal andra företag som lagrar och bearbetar data. Företag handlar endast om information på våra vägnar och får inte använda dem för egna ändamål. Vi samarbetar bara med dataoperatörer i EU eller i länder som kan ge din information adekvat skydd.

        Datakontrollanten på Loadedshop.se är Bo Engving - Public Relations LOADED.

        Du har rätt att veta vilken information vi behandlar om dig. Om du tror att informationen är felaktig, har du då rätt att få dem korrigerade. I vissa fall är vi skyldiga att ta bort dina personuppgifter om du begär det. Till exempel, var om dina data inte längre är tillgängliga nödvändigt i förhållande till det syfte som vi ska använda dem för. Läs mer här https://loadedshop.se/pages/integritetspolicy eller kontakta oss om du tror att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen, skriv till oss på: support@loadedshop.net

        Ändringar 

        LOADED förbehåller sig rätten att närsomhelst, att kunna ändra LOADED Försäljningsvillkor.

        ---

        Kontakta oss om du har några frågor?

        Email-ikon support@loadedshop.net
        Telefon-ikon 040-6088488 vardagar 10:00 - 16:00
        Kundeservice-ikon Kontakta oss - skriva meddelande